ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ θα συνεδριάσει με θέμα ημερήσιας διάταξης:
Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση – Αναπροσαρμογή μισθών προσωπικού δημοσίου τομέα – Ρυθμίσεις για τον καθορισμό κατώτατου μισθού για τα έτη 2025, 2026 και 2027» (2η συνεδρίαση – ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών προσώπων).
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής της Κ.Ο. «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ «ΝΙΚΗ»»): Θα ήθελα προς την κυρία Παπαρρηγοπούλου, όμως, να απευθύνω μια ερώτηση. Πώς συμπεραίνεται κυρία Παπαρρηγοπούλου, ότι το νομοσχέδιο αυτό προάγει τη θέση των εργαζομένων στη χώρα, χωρίς συγκεκριμένα μέτρα για την αύξηση του ποσοστού κάλυψης από συλλογικές διαπραγματεύσεις του βασικού μισθού και κυρίως, χωρίς χρονοδιάγραμμα για την επίτευξη του στόχου του.
ΠΑΤΡΙΝΑ ΠΑΠΑΡΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ (Επιστημονική Επιτροπή για την ενσωμάτωση της Κοινοτικής Οδηγίας (ΕΕ)2022/2041 Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ε.Ε.): Ευχαριστώ, κ. Πρόεδρε. Υποβλήθηκαν πάρα πολλές ερωτήσεις και στην πραγματικότητα συνοψίζονται σε ένα ζήτημα. Στο ζήτημα γιατί προτίμησε η Επιτροπή το νομοθετημένο μισθό και όχι, την εθνική γενική συλλογική σύμβαση εργασίας, το παλαιότερο, δηλαδή, καθεστώς.
Το δεύτερο, γιατί θεωρούμε ότι αναβαθμίζεται η θέση των εργαζομένων με τον κατώτατο μισθό. Είναι συναφείς λοιπόν οι ερωτήσεις και επ’ αυτού θέλω να πω το εξής. Η Επιτροπή δεν προτίμησε στην πραγματικότητα ούτε το σύστημα που ίσχυε στην Ελλάδα πριν το 2010 ούτε το σύστημα που ίσχυε πριν από το πόρισμα της και μέχρι να θεσπιστεί ο νόμος που θα ενσωματώνει την Οδηγία. Η Επιτροπή εκείνο που πρόκρινε ήταν ένα νομοθετημένο μισθό βελτιωμένο όμως με αυτόματη αναπροσαρμογή, με ένα αντικειμενικό σύστημα, το οποίο εισάγει διαφάνεια, ισότητα, αντικειμενικότητα, όπως είπα και είναι περισσότερο τεχνοκρατικής προέλευσης, κατά κάποιο τρόπο και λιγότερο πολιτικής. Αυτό πρόκρινε η Επιτροπή, σαν μια βελτίωση της κατάστασης που ίσχυε στη χώρα μέχρι σήμερα.
Με αυτό το σύστημα η Επιτροπή θεωρεί ότι πράγματι προάγονται τα δικαιώματα των ασφαλισμένων, γιατί οι δείκτες που λαμβάνει υπόψη του αυτό το σύστημα και τους οποίους ανέλυσε πολύ καλά ο κύριος Αργυρού, που προηγήθηκε και που είναι και οικονομολόγος και μίλησε μετά λόγου γνώσεως, είναι τέτοιοι, οι οποίοι λαμβάνουν υπόψη αφενός τα εισοδήματα και ποιο θα πρέπει να είναι το εισόδημα και μπορεί να είναι το εισόδημα για τον μισθωτό -τον κατώτατο μισθό- και αφετέρου λαμβάνουν υπόψη και τις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας, την παραγωγικότητα της οικονομίας.
Επαναλαμβάνω ότι όλοι αυτοί οι δείκτες που έχουν τεθεί και τους οποίους θα θεσπίσει, θα εξειδικεύσει η ΕΛΣΤΑΤ που έχει μακρά εμπειρία και γνώση στα θέματα αυτά, είναι δείκτες, οι οποίοι ελέγχονται μέσα από το reporting και μέσα και από τα σχέδια που στέλνει η χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι απολύτως ή θα είναι απολύτως συμβατοί με τις υποχρεώσεις που έχει έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά κυρίως έναντι των εργαζομένων.