ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ θα συνέλθουν σε κοινή συνεδρίαση με θέμα ημερήσιας διάταξης:
Τεχνητή Νοημοσύνη, Ελπίδες και Φόβοι.
Τα Μέλη της Επιτροπής θα ενημερώσουν οι κ.κ.: Δημήτριος Παπαστεργίου, Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ιωάννης Ασσαέλ, Ειδικός Σύμβουλος σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και εκπρόσωπος της Ελλάδας στην «Παγκόσμια Συνεργασία για την Τεχνητή Νοημοσύνη» («GlobalPartnershiponArtificialIntelligence») του ΟΟΣΑ (OECD), Χρήστος Τσιρώνης, Καθηγητής Κοινωνικής Θεωρίας του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Νικόλ Αλεξανδροπούλου, Σκηνοθέτης – Παραγωγός.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ πολύ κύριε Πρόεδρε. Το θέμα είναι δαιδαλώδες. Ευχαριστούμε όλους όσους κάνατε τον κόπο για να μας ενημερώσετε για ένα τόσο σημαντικό τεχνολογικό επίτευγμα, το οποίο δεν ξέρω, κυρίες και κύριοι, με τι μπορεί να συγκριθεί. Μπορεί να συγκριθεί με την ανακάλυψη και τη χρήση της φωτιάς; Με το ηλεκτρικό ρεύμα ίσως ή με την τηλεόραση ή το διαδίκτυο; Σαν τέτοιο μέσο πρέπει να το δούμε. Με τη φωτιά αν πέσει σε χέρια ασυνείδητων μπορούν να μας κάψουν, αλλά και πόσα χρήσιμα πράγματα μπορεί να επιτύχουμε με αυτό. Όπως και με το διαδίκτυο ή με το ηλεκτρικό ρεύμα και την τηλεόραση. Είχα γράψει κάτι αλλά μου έδωσαν τόσα ερεθίσματα εδώ οι ομιλητές που θα πάρω ένα, ένα.
Πρώτα θέλω να σταθώ στο φιλμάκι το αρχικό που μας δείξατε. Δεν συμφωνώ καθόλου να ταυτιστεί η τεχνητή νοημοσύνη με τη συνείδηση, γιατί συνείδηση είναι κάτι πολύ περισσότερο. Συνείδηση δεν είναι αυτό που λέμε αυτός είναι ασυνείδητος. Αυτό είναι λογοτεχνικό, σημαίνει κακός άνθρωπος.
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ (ΣΤΡΑΤΟΣ) ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ (Προεδρεύων των Επιτροπών): Συγγνώμη για τη διακοπή. Αυτό που λέτε προκύπτει μέσα από το φιλμάκι. Αυτό προκύπτει.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Σας λέω εγώ τώρα και σαν γιατρός και σαν πολύτεκνος πατέρας τι είναι η συνείδησή. Ιατρικά όταν λέμε κάποιον ότι έχει απώλεια συνείδησης, έχει χάσει δηλαδή το επίπεδο της εγρήγορσης ένας άνθρωπος και η τέλεια απώλεια συνείδησης είναι ο θάνατος. Και η βαθιά απώλεια της συνείδησης είναι η βαθιά αναισθησία που κάνουμε στο χειρουργείο μέσα. Δηλαδή, τι είναι η συνείδηση; Στον άνθρωπο είναι το σύνολο των κινήσεων, των αισθήσεων και των νοητικών ανωτέρων λειτουργιών που γίνονται στο φλοιό του εγκεφάλου, της προσοχής, αντίληψης, της μνήμης και της σκέψης κ.ο.κ.. Εδώ η νοημοσύνη σχετίζεται κυρίως με τη μνήμη, η οποία είναι τοποθετημένη στην απώτερη και στην πρόσφατη μνήμη, αλλά κυρίως ξέρετε ότι ο άνθρωπος έχει και οσφρητική μνήμη και οπτική μνήμη και απτική μνήμη ή γευστική μνήμη. Κάτι που είδαμε όταν ήμασταν μικρά παιδιά μπορούμε να το ανακαλέσουμε στα 50 μας και να πούμε ότι αυτό το είδα ξανά.
Την τεχνητή νοημοσύνη πιο πολύ την εκφράζει πραγματικά η λέξη της νοημοσύνης. Γιατί, ποιο είναι το αντίθετο της νοημοσύνης; Είναι η άνοια. Άνοια σημαίνει ότι είχα νοημοσύνη και την έχασα. Αυτό λοιπόν δεν έχει καμία σχέση με τη συνείδηση.
Κυρία Αλεξανδροπούλου, αναφερθήκατε σε δύο «παν». Έχουμε και τον Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής. Είπατε είναι παντοδύναμη, είναι πάνσοφη. Είναι στοιχεία του Θεού αυτά, αλλά όταν κανείς είναι παντοδύναμος και πάνσοφος, αν δεν έχει το τρίτο παν. Ποιο είναι το τρίτο παν, κύριε Καθηγητά; Είναι το πανάγαθος. Ο Θεός είναι πανάγαθος. Μακάρι και η τεχνητή νοημοσύνη αν γίνει πανάγαθη, δηλαδή να έχει ροπή πάντα προς το καλό και στο αγαθό, τότε θα έχει πραγματικά τα στοιχεία του καλού και του αγαθού του Θεού. Βέβαια και αυτό τι σημαίνει; Ότι πρέπει να μπουν κανόνες, πρέπει να μπουν αρχές. Υπάρχει και ένα τέταρτο παν, θα μας πει ο Καθηγητής του Θεού, αλλά ευτυχώς ο Θεός δεν το εφαρμόζει κατά τον Απόστολο Παύλο, που είναι πανδίκαιος. Γιατί όταν εφαρμόσει πανδικαιοσύνη ο Θεός, δεν ξέρω αν κανείς από εμάς θα μπορούσε να ήταν μέσα σε αυτή την αίθουσα.
Πρέπει, λοιπόν, να μπουν κανόνες καλοί και αγαθοί. Όλο το πλαίσιο εκεί θα στηριχθεί, γιατί ξέρουμε πολύ καλά όταν ερχόμαστε εμείς οι Έλληνες και Ορθόδοξοι Χριστιανοί σε ένα τέτοιο σοβαρό θέμα, πάντα τρέχουμε στις ρίζες μας. Τι έλεγαν οι αρχαίοι μας; Ότι «επιστήμη χωριζομένης της αρετής, πανουργία εστί και ου σοφία φαίνεται». Πρέπει εμείς λοιπόν να το χρησιμοποιήσουμε ως προς τη σοφία και στην εξυπηρέτηση του ανθρώπου. Γιατί όπως πολύ σωστά είπαν οι συνάδελφοι, θα εφαρμοστεί στις επιχειρήσεις, στην εργασία, στην υγεία, στη διάγνωση και στη θεραπεία. Εγώ όσες φορές το εφάρμοσα και το είδα πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Άνθρωπος είσαι, μπορεί κάτι να σου ξεφύγει. Αυτού δεν του ξεφεύγει. Έχει τόσα δεδομένα που αναπτύσσει στην εκπαίδευση.
Θα δημιουργήσει όμως και διαφορές στους ανθρώπους. Εμείς οι παλαιότεροι που δεν θα μπορούμε να κατανοήσουμε καλά. Θα έρθουν καινούργιοι γιατροί που θα έχουν εκπαιδευτεί σε τεχνητή νοημοσύνη και θα μας κάνουν πέρα. Ευτυχώς εμάς στους χειρουργούς, δε θα συμβεί αυτό. Γιατί κανείς σας διαβεβαιώνω μέχρι τώρα δεν πάει να χειρουργηθεί από κανένα ρομπότ.
Ο Καθηγητής, κύριος Δημητριάδης, είπε κάτι πολύ σωστό. Μίλησε για οξυγόνο και για αίμα. Δηλαδή, οι πόροι και τα δεδομένα είναι το οξυγόνο και το αίμα της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό όπως είπε η συνάδελφος, κυρία Τζούφη, θα το πάρουν ορισμένες εταιρείες και φοβόμαστε εμείς γιατί έχουμε τα κακά προηγούμενα με τις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι δημιουργούνται ολιγοπώλια και τα ολιγοπώλια έχουν εξελιχθεί στην Ελλάδα μας σε καρτέλ. Γι’ αυτό ενέργειες, τράπεζες κ.λπ..
Για να μην καταχραστώ το χρόνο σας, επειδή ο αγαπητός συνάδελφος κ. Χαλκιάς μίλησε για τον «Μετανθρωπισμό» και θα ήθελα να σταθώ λίγο σε αυτό, γιατί είναι και ιατρικό θέμα όπως ξέρετε, το είπε ο κ. Harari που είναι ο θετικός του World economic forum. Είπε ότι ο «Μεταθρωπισμός» βασίζεται και θα βασιστεί και πράγματι υπάρχουν επιστημονικά ερείσματα γι’ αυτό σε τρία πράγματα. Στην Τεχνητή Νοημοσύνη, στη Γνώση της Βιοχημείας του Εγκεφάλου, γιατί είναι πολύ γνωστό ότι η βιοχημεία επηρεάζει τον εγκέφαλό μας. Τώρα άμα θέλω εγώ μπορώ να σας δώσω μια ουσία και να χαμογελάτε όλοι εδώ πέρα μέσα ή να είστε θλιμμένοι και να αρχίσετε να κλαίτε ή να αυξηθεί η ψυχοκινητική σας διέγερση ή σεξουαλική σας διάθεση. Αυτά είναι γνωστά τα ξέρετε.
Λοιπόν και το τρίτο, δηλαδή η γνώση της Βιοχημείας του Εγκεφάλου κ. Χαλκιά, το πάντρεμα της Τεχνητής Νοημοσύνης και των ηλεκτρονικών υπολογιστών, μπορεί να μας δημιουργήσουν το είδαμε αυτό στα ζώα, το κάνουν αυτό οι κτηνίατροι έχουν παράγει κοτόπουλα, τα οποία έχουν διπλάσιο στήθος από το φυσιολογικό, γιατί αυτό θέλουμε να καταναλώνουμε το στήθος από το κοτόπουλο, διπλάσιο και τριπλάσιο, το είδαμε στα βοοειδή και στα χοιρίδια που έχουμε με μηρούς τριπλάσιους και τετραπλάσιους, βέβαια αυτά δεν είναι κανονικά ζώα. Αν τα δείτε θα τα λυπηθείτε, έχουν γίνει τέτοια πειράματα στον καιρό των «Ναζί» τα κάνανε συνάδελφοι, δυστυχώς και σε ανθρώπους και σας διαβεβαιώ ο «Μετανθρωπισμός» τι θέλει να κάνει; Τον υπερ. άνθρωπο αυτό θέλει να κάνει κ. Χαλκιά, να είστε βέβαιος, αλλά σας διαβεβαιώ, κάθε ον σαν επιστήμονας και σαν ορθόδοξος χριστιανός σας λέω βγήκε από τα χέρια του υπερ. τέλειου θεού κι όποιοι επιστήμονες προσπάθησαν να το διορθώσουν, έχει πειράματα με κοτόπουλα και σκυλάκια, τα οποία προσπάθησαν ας πούμε να βάλουν αλλού την ουρά απ’ ότι ήταν έτσι όπως ξέρουμε το σκύλο, να το βάλουν στην πλάτη να το βάλουν στη πλάτη, στο μάγουλο κλπ. δεν βγήκανε όντα έτσι όπως τα ξέρουμε ούτε λειτουργικά ούτε χρηστικά.
Είμαι βέβαιος ότι αν παραβιαστεί, είδαμε και στην πανδημία με την εφαρμογή του υποχρεωτικότητας και των εμβολίων κτλ. και τα είπε και ο κ. Zuckerberg τι φόλες δόθηκαν στον κόσμο και εφαρμογή υποχρεωτικότητας πουθενά, δεν επιτρέπεται, ο θεός μας έκανε το πιο τέλειο πλάσμα που πλάστηκε σε όλο τον κόσμο, είναι ο άνθρωπος, αν του παραβιάσεις την ελευθερία τελείωσε δεν είναι άνθρωπος. Οπότε το «Μετανθρωπισμός» αγαπητέ μου κ. Χαλκιά δεν θα δημιουργήσει υπερ. άνθρωπο σας το υπογράφω αυτό. Υπάνθρωπο ή παλιάνθρωπο θα δημιουργήσει.
Ευχαριστώ πολύ.